بيدونا فلوس مقطعة.. عملاء بنك CIB تتعدد شكواهم ويتهمونه بالنصب والاحتيال

الثلاثاء، 30 أبريل 2024 04:19 م

بنك "CIB"

بنك "CIB"

أنتشرت مؤخراً بعض الشكاوي من عملاء بنك "CIB" ,وتم تداولها بين رواد السوشيال ميديا، وندائهم بتعدد هذة المشاكل بشكل مستمر ومبالغ فيه، ويحدث كل هذا ولم يستجب البنك لهم بشئ.

حيث نشر أحد الرواد على السوشيال ميديا، مبلغ مالي قام بسحبة من بنك “سي اي بي”، وبعدما تم استلام المبلغ بقيمة (1000) جنيه، لاحظ وجود مائة جنيهاً ممزوع نصفها والنصف الآخر مُكمل بخمس جنيهات.

 وضمن الشكاوي من رواد مواقع التواصل، قال متضرر " يا جماعة محدش يتعامل مع بنك (cib) في إيداع أو سحب من المكن لأنكم بتتعاملوا مع ناس مش أمينة 
يوم ٢٥/٤ عملت إيداع في بنك cib فرع المبتديان ب ٥٠٠٠ الاف جنيه كتبلي عملية خاطئة والفلوس مطلعتش".

وأضاف قائلاً:  "عملت ٧ شكاوي في خدمة عملاء cib وكانت ردودهم كلها بتقول اني مليش اي فلوس كتبت بوست علي الفيس بوك وعملت محضر في البنك وحد جابلي وسطة في البنك.

وأكمل حديثه: “بعدها بيوم جالي مكالمة إن شكوتي بيتحقق فيها ودلوقتي جالي مكالمة من البنك إن ليا فلوس واروح استلمها وده طبعا بعد ما اتحركت وقلبت الدنيا، وخلاصة الكلام إنك لو معندكش وسطة في cib هينصب عليك ومش هيديك حقك وهيسحب اي فلوس بيلاقيها”.


 

وقال متضرر آخر من بنك cib، على أحد جروبات الفيس بوك، “عرض شكاوي حماية المستهلك، بالنص: ”حقيقي أسوء بنك ممكن تتعامل معاه في مصر هو بنك cib سرقة عيني عينك و مفيش دم، وإن حتي لو موظف غلط العميل يحاسب علي غلطة موظفينهم.

 وتستمر الشكاوي في بنك cib، لكثرة إخطائهم التي لا تنتهي، ولم ينتبهوا لمشاكل العملاء الخاضعين للتعامل مع مهم.

مواقيت الصلاة

  • الفجر

    05:15 AM

  • الشروق

    06:42 AM

  • الظهر

    12:48 PM

  • العصر

    04:17 PM

  • المغرب

    06:53 PM

  • العشاء

    08:11 PM

الجمعة، 20 سبتمبر 2024
search